fredag 12 mars 2010

Fredag 12/3 2010

Så var det åter fredag. Som vanligt en morgonpromenad i Skrubbaskogen. Inte så spännande motiv så här års, ganska tråkiga färger och inget vackert ljus för landskapsbilder. Alltså är det bara att ge sig tillbaka till detaljerna och då blir det gärna tallbarr. Bilderna är som vanligt gjorda med min D300 ihop med ett uråldrigt manuellt Nikkor 135/2,8. Objektivet har mer och mer seglat upp till ett riktigt favoritobjektiv. Lite knöligt ibland att det inte finns autofokus men ju mer jag fotar med det desto lättare blir det att hitta rätt.

I ljuset

Hit och dit

8 kommentarer:

  1. Skönt att du hinner med morgonpromenaderna, trots allt arbete med VisKom :-). Jag håller med att det är svårt att hinna med allt (ditt blogginlägg förra veckan). Fina bilder sv (som vanligt)!

    SvaraRadera
  2. Barrigt var det här! :) Jag tycker du fått till riktigt spännande bilder här! Båda bilderna har en synnerligen välbalanserad känsla mellan ljust och mörkt. Fint!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det verkar som du hanterar objektivet som en mästare. Fast det mesta i att det blir bra bilder beror ju på dig, du är även en mästare i att se motiven. Jag gillar bilderna!
    Morgan

    SvaraRadera
  4. Barrens okrönte mästare. Den övre är ruggigt bra!

    God natt!

    /T

    SvaraRadera
  5. Den första bilden är helt underbar. Skärpan/oskärpan och blandningen av varma/kalla färger faller mig verkligen i smaken.
    Skogshälsningar!/Jukka

    SvaraRadera
  6. Motiven är vad man gör dem till ;-)
    Ser att du jobbar vidare med barren. Precis som föregående talare tilltalar första bilden mig mest. Jag gillar det lite ovala ljuset du har funnit kring motivet. Mycket smakfullt och läckert. Jobba på, det är ett kul "projekt". Hur man kan skapa konst med något så enkelt som barr.

    /Niklas

    SvaraRadera
  7. Hej Lars.
    - jag fastnar för den översta bilden. Snygg oskärpa i bakgrunden.

    /Mats

    SvaraRadera
  8. Ja med den övre bilden har du presenterat den bästa bild av barr som jag någonsin sett. Applåd !!

    SvaraRadera